Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2007 18:43 - Алтернативата на мага - Армандо Торес_5
Автор: mo32 Категория: Други   
Прочетен: 1141 Коментари: 1 Гласове:
0



ТЕКУЩАТА ЗАДАЧА НА ВИЖДАЩИТЕ

Чрез проверката на правилото на триделните нагуали Дон Хуан изведе, че времето на новия вид воини, тези, които аз нарекох съвременни виждащи, неизбежно се приближава.

Има ли някаква особеност в луминисцентния състав на тези войни?

Не. През всички времена образецът на енергията на човека е бил много еднороден, така че организацията на партията е същата. Обаче сегашните воини променят яркостта и към зелено, което означава, че те си връщат характеристиките, свойнствени на древните виждащи. Това е нещо случайно-въпреки, че по всяка вероятност то е разгледано в правилото.

Истинската разлика между древните и новите виждащи е поведението. В днешно време ние не сме подложени на същите репресии, както в миналото, и затова маговете имат по-малко ограничения. Това има ясна цел: популяризация на обучението.


Аз трябваше да живея тук по времето на обновлението. Моята задача се състои в това да заключа със златен ключ потомствената линия на нагуала Хуан матус и да открия възможностите на този, който ще дойде по-късно. Поради тази причина аз казах, че съм последният нагуал от моята линия, не в абсолютен смисъл, а по отношение на една в известен смисъл радикална промяна.

На това място Карлос направи пауза в разказа си и ми напомни за беседата, която протече в началото на нашите отношения.

По това време аз го помолих да ми разкаже историята на силата. Той отвърна, че не може да откаже на молбата ми, но да ми предостави тези истории без предварително преминаване по този път ще означава да ги тривиализира.


Надявам се, че това, което ти видя през всичките тези години, напълно удовлетвори очакванията ти. Аз направих, каквото мога, имайки предвид твоите и моите ограничения. Аз знам, че ти вече си започнал да формираш двойника си в сънуването и това е гаранция, че можеш да продължиш самостоятелно. Твоят двойник няма да те остави на мира, докато не дойдеш до своята цялостност. Теоретичната част завърши и сега е време да ти направя последния подарък.

Тонът-нещо средно между фамилиарност и тържественост, с който Карлос изрече всички тези думи, ме застави да концентрирам цялото си внимание.

крайното учение казва, че отношенията, заключени с намерението на всички хора, които подхождат на нагуала, се състоят в това, че всеки заема своето място в пълния контекст на правилото. Така че ти не си сам-маговете чакат това онова от теб.

Какво?-запитах аз малко сконфузен.

Той ми обясни.

Всички воини имат задача. Твоята се състои в това, че ти си длъжен да изпълниш онова, което ти е наредил духът. това е твоят път към силата.

И каква е тази задача?

Добре, твоята лична мисия е това, което твоят бенефактор ще ти съобщи някой ден. Обаче, давайки ти правилото за триделния нагуал, аз следвам дългосрочна стратегия, разработена от Дон Хуан, и това те съединява с намерението на моя учител.

Това, което се очаква от теб, е да кажеш това на онези, които те обкръжават:

Вие сте свободни, вие можете да летите самостоятелно. Вие вече имате необходимата информация, какво чакате още? Действайте безупречно и ще видите как силата ще намери начин да ви насочи.

Кажете на всеки, че, започвайки с кулминацията на линията на Дон Хуан, знанието стана открито. Всеки воин е отговорен за себе си и той може да бъде обезпечен с минималната възможност, която се състои в това да организира своя собствена партия.

НОВИЯТ ЕТАП НА ЗНАНИЕТО

Когато презентацията на неговата книга завърши, ние отидохме на разходка по авеню Повстанца. Нощта беше малко хладна и удивително ясна. Въздухът беше свеж.

Докато се разхождахме, Карлос обясняваше, че не обича такива мероприятия. На презентациите ходят много ласкатели, които е длъжен да среща и те фактически го принуждават да пие шампанско. Налага се да използва хитлост, състояща се в това да държи пълна чаша по време на цялото събитие, без да отпие и глътка. В резултат на това те престават да го канят.

Той добави, че литературната му кариера е започнала с предизвикателство. Веднъж Дон Хуан му предложил да напише книга, за да използва купищата си бележки, направени по време на обучението. В началото той разглеждал това като шега, тъй като не бил писател. Обаче Дон Хуан му поръчал това като упражняване в магията.

От този момент той започнал своята работа и завършил с разбирането, че за него книгите били пътят към реалната му мисия на нагуал.

Аз го попитах дали не се страхува, че разпространяването на учението сред толкова различна публика ще завърши с това, че то ще бъде изкривено.

Не! - отвърна той. Това, което влошава знанието, е херметизмът. Напротив, поместването му в пределите на досегаемост на хората го обновява. Няма нищо по-здраво за енергията от течането и това на първо място касае знанията на маговете. Ние сме временно вместилище на силата и нямаме право да я задържаме. Освен това това знание има смисъл само за онези, които го практикуват и притежават необходимата енергия, за да го използват. За останалите то няма значение.

Аз влязох в света на нагуала в точния момент, когато разривът беше необходим. Това ме принуди да взема най-драматичното решение в живота си: да публикувам учението. За мен беше много трудно да бъда заложник на ситуацията и в течение на много години аз живеех с травма от неразбирането на това, което правя. Имаше хора, които дори ми пишеха заплашителни писма от името на традицията: маговете от старата гвардия не искаха да загубят своите прерогативи.

Аз нарекох това екстраординарно, тъй като предполагах, че той иска да разбие фронтално хилядолетната традиция на херметизма.

Аз нищо не съм нарушил! - отвърна той. -Командата на духа беше ясна и аз не правех нищо друго, освен да я следвам.

В началото на обучението си аз бях готов да поема поводите на потомствената линия. Веднъж всичко се измени. Воините от партията видяха, че моята структура на енергията е различна от енергията на нагуала Хуан Матус и те интерпретираха това като неподлежаща на обжалване команда. Доколкото правилото диктуваше това, те оставиха в мои ръце тежката отговорност за закриване на потомствената линия.

В течение на столетия партията на воините действаше като гъба, поглъщаща опит, за да укрепи сложните принципи на пътя на знанието. Единственият изход, който ми оставаше, беше да върна това знание на хората.

Цикълът на моите книги - началото, скромният опит да поместя в пределите на досегаемост на съвременния човек фрагменти знание, което беше скрито в течение на поколения. Моментът на потвърждение ще дойде по-късно и това ще продължат други хора, тъй като след като веднъж учението на маговете се е озовало в ръцете на обществото, ще бъде неизбежно някои да започнат да задават въпроси и да експериментират с възприятията, откривайки целия потенциал, на който сме способни.

Аз го попитах каква е била реакцията на Дон Хуан и неговите партньори, когато узнали, че тайната им била разкрита.

Той отвърна:

Аз вече казах, че когато занесох един екземпляр от книгата си на дон Хуан, той ми я върна с презрителен коментар. Това е само половината от истината. факт е, че той беше автор на тези текстове. Той не пишеше букви заради самите букви, по-скоро играеше главна роля в това занаятие и контролираше всичките ми твърдения. С времето разбрах, че стратегията на дон Хуан беше внимателно обмислена.

Планът на нагуала имаше висша смелост и гениална простота. Той донесе знанието на виждащите на публиката не за да разшири академията, а за да повичи нивото на осъзнаване на масите. И той го представи чрез такива учреждения, които биха могли да го отстояват. Той знаеше, че представяйки учението като мистичен или религиозен опит, то не би се просмукало толкова дълбоко, както при представянето чрез поръчителство на науката. По тази причина той изиска от мен да представя първата си книга като тезиси на дисертация за получаване на научна степен.

Тази операция на нагуала Хуан матус открива нов етап в предаването на знания, безпрецедентен етап. Тайните на движението на събирателната точка никога преди не са се помещавали в пределите на досегаемостта на публиката.


ПОПУЛЯРИЗАЦИЯ НА ОБУЧЕНИЕТО

В други наши беседи Карлос ми говореше, че въпреки че в много отношения старите и новите виждащи са били неетични, има някои неща, които никога не са подлагали на обсъждане: необходимостта да крият знанията. Те преобразували езика на толтеките в гора от метафори, където почти всяко нещо можело да бъде казано с почти всякаква комбинация думи. Те са били тези, които натоварили предиспаноговорещите общества с непоносим товар от ритуали, процедури и пароли. Вместо да усили магията, това я отслабило.

Наследството на тайната все още виси върху групите на хората на знанието, въпреки че аз опитах да го изтупам оттам.

Аз го попитах за причината, поради която маговете се опитват да скрият знанието.

Той отвърна, че всеки цикъл виждащи имал свои собствени причини за това.

Древните започнали с разбирането, че ние сме преходни, но те си позволили да се развратят със съблазнителните идеи относно оцеляването. В резултат се напълнили с важност и се затворили в изключителност. Те били като пирамидите, които строели: точно толкова очевидни и крещящи, колкото и затворени и непристъпни. Те се наслаждавали, държейка на разстояние хората от народа, които считали недсотойни и невежи. Но в същото време били неспособни да минат без вниманието на последователите. Това противоречие предизвикало дълги войни за господство и разрушило голяма част от истинското знание.

Личната важност и нейните неприятни родственици: секретност и изключителност-е храна за фиксацията на събирателната точка. по тази причина голям интерес за древните представлявало това да създадат твърди традиции, за да получат по този начин максимална стабилност в лоното на обществото. Фактически, техният интерес към духа бил силно смесен с техните амбиции за временна власт.

Новите виждащи прекратили всичко това. Те преместили на първо място подвижността на събирателната точка. Те забелязали, че че как само тази точка се премести, идеята за тайната става глупост, защото в царството на енергията няма твърди граници между съзнателните същества. Впоследствие за тях имало максимално значение да се откажат от спекулацията и да отделят практичната страна на пътя.

Обаче много скоро се натъкнали на тъжната действителност, че простите хора не ги разбирали. Напротив-те се боели от тях и се опитвали да ги унищожат навсякъде, където ги видели. Херметизацията на новите виждащи била предизвикана по стратегически причини, а не от чувство за превъзходство като у техните предшественици. те били принудени да живеят в условията на изключително преследване и били принудени да се защитават.

Това е историческа ирония, че независимо от различните мотиви с времето стратегията на новите виждащи ги довела до същите резултати, както и високомерните древни. След столетия херметизъм цялата им енергия отишла за скриване на знанието и много завършили с това, че забравили онова, което се опитвали да скрият.

Сега модалността на времето бързо се променя. В резултат се променя и това, което се е считало за неотменно-способът на предаване на знанието. В настоящето новите нагуали са принудени да търсят нови пътища за енергията, даже ако това значи да разрушат и най-закостенялите обичаи.

Защо се е случило това изменение?

Доколкото обстоятелствата изпреварили традицията, да се държи знанието скрито вече не се явява жизнена необходимост. Има хора, които могат да ви критикуват за всичко това, но днес вече никой не убива по тази причина. Така че продължаването на практиката на укриване на част от знанията станало катастрофа за цялата цел на магията. При отсъствие на необходимост от тях, тези ферменти в нас служат за храна на закоравялото чувство за собствена важност.

Първото нещо като нагуал беше да сложа край на херметизма на предшествениците си, изгаряйки тайните. Изборът на истинските воини е свободата. Сега ние можем да говорим онова, което искаме, поставяйки слушателите си или в положение да приемат това, което казваме, или да си тръгнат. Това предизвика екстраординарно последствие, от което предходните нагуали никога не можеха да се възползват: популяризация на учението.

Популяризирането е нашият клапан на безопасност. вие можете да излъжете разума на човека, защото в крайна сметка разумът не е нещо, което му е присъщо. Но вие не можете да излъжете луминисциращата маса на стотици или хиляди намерения, съсредоточени в колективната форма за целите на свободата.

Масата е енергия, а енергията позволява да се разчупва застоя на вниманието. Чрез колективната практика на магическите паси аз бях свидетел на реалното проявление на енергията в целия свят, нещо, което ми позволи за пръв път да повярвам в изпълнимостта на моята задача. Моите приятелки и аз бяхме толкова развълнувани от случващото се, че нямахме думи да го опишем.


Тагове:   мага,


Гласувай:
0



Следващ постинг

1. анонимен - текуща задача на виждащите
14.05.2008 22:41
обожавам Кастанеда
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mo32
Категория: Други
Прочетен: 17597
Постинги: 2
Коментари: 4
Гласове: 38
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031